Monday 16 January 2012

Aku manusia biasa...


I'm just a normal human being without any super powers or any special ability as in our imaginative world..but I do dream, or imagine how great life would be, if I were a wonder woman, have super power, and have all things that I have been dreaming on..but, I'm really grateful and thankful of what I have achived and had along in my life.

Living as a student in Kirkby International College, is actually full of boredom..WHY???!!

Hmm..sbb, hidup aku x mcm student 'U' laen yg tgl di hostel yg berdkatan ngn tmpat kuliah (means around 'U' laa), setiap hri, naek BAS SEKOLAH yg sjak dr azali kita ktahui berwarna kuning, kolej yang wajib dihadiri setiap hari (even x da klas pun) , makan pun ikut time cm sekolah, menetap di kelas yang sama setiap ahri tanpa perlu sebarang penukaran bilik kuliah yg sepertimana di 'U' laen, dan menjalani kelas yg telah ditetapkan dalam jadual, dan akhirnya kembali ke tempat kediaman kolej ku yang berada lebih kurang 5 km dri kolej tersebut..

Aku sentiasa impikan hidup seperti remaja 'U' yang biasa (mesti korg fhm kn), ad snior untuk kita rujuk if ad ap2 yg kita x fhm (atcli, kitorg FIRST BATCH) , dan bebas untuk ke kelas sprti student lain.

Aku sedar, aku ni dalam kursus LATIHAN PERGURUAN, so aku x leh nk samakn program yang dikhaskan untuk km berbanding dgn kos lain. Tp, aku jgak insan bsa, yg jiwa perlukan kebebasan,jiwa yg meronta-ronta mencari arah tuju hdup sniri, jiwa yg ingin sntiasa mncuba perkara2 bru (korg jgn pkir lain lak) , jiwa yg sentiasa tertnya-tnya tntg ap yg mereka kliru dlm hdup mreka, jiwa yg prlukan ksih syg dan prhatian x kira la dr fmily atau siapa pn (hmpa x pyh nk bhong la klo mpa ckp mpa x prlukan ni) , jiwa yg memberontak akibat dihasut oleh 'SYAITAN' (well.mostly, average age mcm 18 ke ats la, bnyk jnayah n kes slh laku jd), jiwa yg mmpunyai trlmpau bnyk 'Colours' (means mcm korg skjap rsa cmni, skejap rsa cmtuh, dlm erti kta lain sentiasa
berfkir n brtindak mgikut kata hti korg) , n mcm2 jiwa lg laa (jgn saket jiwa dah) ;P...

ap sbnrnya yg aku cuba ckp ialah walau ap2 pn yg trjdi, msti ad HIKMAH di sbaliknya...
aku sntiasa fkr, mgkin dgn hdup aku yg agk bosan skg, akn diisi dgn kbahagiaan, kgmbiraan, ksenangan dan kelapangan kelak. INSYALLAH..


yeah, sometimes I do feel sad and unhappy ,,but ALHAMDULILLAH with my beloved family and  friends who keep supporting me, keep telling me not too give up, I managed to endure my feelings a lil bit. INSYALLAH I will always remember hikmah from ALLAH SWT , to keep me stronger towards my life..


sekian..;')

2 comments: