Wednesday 26 September 2012

Tropika Hati #1

Assalamualaikum.. Salam 1 pagi..
nk kte lama da x update, rsanya x la lma sgt.. 
hmm. brkenaan dgn tajuk...
kenapa 'TROPIKA HATI'?

Tropika kan mksud dia 'bnyk, brmacam-macam, berjenis-jnis, berbgai-bgai' living organisms in one habitat...err.tu definisi khas sr sy sniri yaa. hmm.so, kenalah dgn hati sy yg dlm nya trdpat plbgai jnis prasaan, fikiran, anggapan, dan lain2..*fhm kan?

kli ni eden nk cte skit la psal ap yg jd ngn childhood eden dlu nih...
dah jmpe dah dia..n eden sdih bnor2 dpt twu dri dia yg skrg..moga2 Allah melindungi dia dn kluarga..
ap yg mnyedihkan lg, manisnya persahabatan dlu kala sdah tdak dpt dirasa lg..*ayatttt =_='

tipulah kalau aku ckp aku x rndukan dia yg dlu..
tipulah klo aku ckp aku x nk dia jd dri dia yg dlu..
tipulah kalo aku ckp aku x cari dia pn selama ni,,
tipulah klo aku ckp stiap kali aku on9 msti aku akn stalk fb n twitter dia jap..

tp aku sedar..selama 9 tahun berpisah...
bnyk bnda dah jd..
bnda da berubah, manusia pn brubah,.,
wajah brubah,,hati brubah..sikap brubah..
hmm..
aku fhm.. siapalah aku nk sruh dia untk brubah..
tp aku cuma hrp dia x kan pnh lupa prsahabtan yg km jalinkan dlu..
aku juga hrp , aku dpt bimbing dia, nsihat dia n bwak dia ke jln bnar,
jln yg diredhai Allah,,
x brmaksud aku ni seorg yg sempurna..
aku juga seorang hamba yg bru blaja,,
bru hndak mngenal erti Islam tu sniri..
moga2 Allah mmberkati aku..



sekian.Wasalam.

No comments:

Post a Comment