Sunday 3 March 2013

Sinergi #Part3

Assalamualaikum....
 Salam sejahtera, salam menuju keimanan, salam doa buat orang2 di Sabah..

meh nak sambung crita psai sinergi nih,,

Day 2

bagun pagi, gosok gg, cuci muka, pakai baju, ..
okeh2 sangat tipu, x kan x mandi kot kan?

so lpas siapkan diri, km ke surau untuk solat subuh, tazkirah subuh n ke senaman pagi..hoyeahhh.

aktiviti untk hari ni, sambungan 'mari pecah ais' kat hall slot imam muda Asyraf, n jungle trekking.. di tengah2 slot tu, ad nasyid by abang long2..





ehem2..ni la imam mudanye..;)




Imam Muda Asyraf wif bebudak Kirkby.

taklimat masuk hutan by uncle komando.


pucat muka aku nk brhadapan ngn pacat.



burung terbang duduk panggang.=_='



haiwan ini sangat kiutt.

makanan2 yg bole dimakan dlm slot ikhtiar hidup.


blakang tu pemandangan Gunung Ledang.





okayy,saya mampu angkat 'peace' sbb sy sngat GUMBIRA sbb x jumpa sekor pacat pun. ALHAMDULILLAH YA ALLAH.;')
malam pun menjelma, lepas solat mgrib, tazkirah maghrib then Isya', kami ke hall semula untuk slot refleksi Imam Muda Asyraf.
lepas habis slot perbincangan dlm kumpulan tuh, ad sesi 'air mata jatuh' , diakhiri dgn slot kenal-kenalan dgn sahabat2 kem dgn skala yg lebih besar. Masok bilik pukul 3 lebih kott. 

sesi 'air mata jatuh' tu actually slot yg berkaitan ngn hati, dan jiwa. Tentang kesilapan yg kita dah buat atau ap2 pengalaman yg mengusik jiwa di masa lampau. Perkongsian ni, sdikit sbnyak, dah menginsafkan aku n menyedarkan aku tentang kata2 'don't simply judge people'.
 Paling sedih bila dengar kisah Abah. (okay, abah here is the leader of the camp, we called him Abah because he do treat us like his 'children'..dia x tua pun, baru 23 kalau x silap..ehh)

ad kisah di sebalik panggilan Abah ni, First day masa sesi kenal2, that guy mintak semua peserta panggil dia Abah, At first, aku sgt2 x stuju, sbb bg aku, aku cuma ada satu Abah, n my dad is the only one who reserved for that panggilan. Tapi lepas makin lama aku kenal that guy, aku jd terbukak hati nk pnggil dia Abah, n mlm aku dgr kisah Abah, aku rsa nk g dekat dia n mintak maaf sbb dah bersangka buruk kat dia. hmm. 

Bersambungg..




No comments:

Post a Comment