Monday 22 December 2014

The real journey begin

Assalamualaikum.

new semester huh?

I'm in Semester 4 but not in Kirkby International College, but in IPG Kampus Sultan Abdul Halim. 

IPG? Goshh, never thought I would be here. Why? Because our lecturer in Kirkby (Miss Foo Ai Peng) once said, 

'kamu jangan pernah haraplah nak duduk maktab, sebab kontrak kamu dengan Kirkby 5 tahun, jadi jangan risau, kamu takkan ke mana-mana'.

So none of us have a thought about this.


So, the day came. Allow me to write in Malay a lil bit.

So, tersangatlah nervous bapak sampai tak tahu nak interpret sebab konon masuk IPG buat kali pertama. Konon junior. Padahal dah sem 4. Daftar dengan junior foundation haaaa.

Kome ade? Time daftar bebudak junior yang girls pakai baju kurung kain hitam and baju putih. Boleh bayang tak? alaaa yang ala-ala uniform sekolah rendah tu, tapi tudungnya hitamlah. 

tetiba kami geng Kirkby datang berpakaian serba hitam. ambik. Balck metal sangat. dah plan dah actuaaly nak pakai baju hitam tu sebab hitam mostly semua ada. 

So, daftarlah kami kami ni bersama junior. Tak kurang jugak yang memerhati pelik sebab apa kesnya junior pakai serba hitam? tapi lantaklah. Kami senior kot. Actually lah kan. hmm

Sekian mendaftarnya, orientasilah pulak? hmm. Sumpah aku dengar perkataan orientasi tu banyak kali dah dalam hidup. So nak naik muntah dengar kena terlibat dengan orientasi once again?

Sebab apa aku cakap aku dah muak??

1) Orientasi UNISZA (first universiti aku masok sebulan cukuplah kat sana)
2) Orientasi kat Kirkby International College (tempat seterusnya lah lepas UNISZA tuh, sempatlah bertiga tahun di sini)
3) AND NOW Orientasi IPG plak. Mana aku tak naim kuak?? 

Orientasi bukan sehari dua. Mau 3/4 hari gak. hmm.

So sorry , once aku dengar kena masuk orientasi, oh tersangatlah berang tapi apakan daya. Aku pikir balik, memang patot pon kena orientasi tu, sebab peraturan IPG segala yang aku sendiri tak familliar lagi. So, gagahkan ja lah diri ku yang layu ini.

First day was okay, adalah kan yang baik, adalah kan yang buat muka, ada jugaklah kan yang tanya sambil buat muka 'budak kirby ka? awat masok sini?'

Kami tawlah kehadiran kami di sini tidak diundang, kami juga tidak mahu mengundang diri kami di sana sebenarnya. But this is what we called destiny. 

I believe there is something that Allah has planned for us here. I'm hoping to be strong....





















to be continue......

No comments:

Post a Comment